یکی از اقدامات لازم برای تاسیس سالن زیبایی، انتخاب یک نام تجاری مناسب و جذاب برای آن است. انتخاب اسم برند در ظاهر کار ساده ای به نظر میرسد، اما انتخاب یک اسم مناسب کار راحتی نیست. در این مقاله به شما کمک خواهیم کرد تا برای برندتان یک اسم مناسب انتخاب کنید و درباره ی تاثیر انتخاب اسم در برند سازی سالن زیبایی می گوییم.
نام تجاری یا برند چیست؟
نام برند، همان اسم یا اصطلاحی است که شخص برای معرفی خدمات خود انتخاب می کند و آن را نسبت به رقیبان، متمایز میکند .در واقع، نام تجاری کاری می کند تا مشتریان با شنیدن آن، در بازارهای شلوغ و پیچیده یِ کسب و کار، شما را بشناسند.
نکته های طلایی در انتخاب اسم برند که به شما نمی گویند
-
اسم برند خود را کوتاه و مختصر انتخاب کنید
-
اسم برند باید املای راحتی داشته باشد
در انتخاب اسم برند خود بهتراست، نام هایی را انتخاب کنید که املا مشخص و دقیق دارد.
به عنوان مثال؛ مخاطب، نام سالن زیبایی شما را به صورت آنلاین جستجو میکند اما نمیتواند شما را پیدا کند، زیرا املای صحیح نام تجاری شما را نمیدانند.
-
نام برندتان نباید کپی باشد:
برای انتخاب اسم سالن زیبایی خود، باید بدانیدکه شخص دیگری، از آن اسم استفاده نکرده باشد.
بهترین راه برای آگاه شدن از کپی نبودن نام برندتان این است که از پایگاه اطلاعاتیِ روزنامه رسمی کشور ، به نشانی http://rrk.ir استعلام بگیرید.
این سامانه از معتبرترین روش ها جهت استعلام برند می باشد. در این روش برای استعلام برند مورد نظر، پس از ورود به سامانه ی فوق به قسمت آگهی های قانونی مراجعه کنید و با انتخاب علامت تجاری به عنوان نوع آگهی، قید نام و تکمیل سایر اطلاعات خواسته شده بر روی گزینه ی جستجو کلیک نمایید.
با استعلام برند، قبل از ثبت می توانید از تمامی برندهای ثبت شده در 45 بخش کاری مطلع شوید.
در برخی مواقع ممکن است یک برند را مختص کالا و یا خدماتی خاص بدانید و بخواهید از همان نام در کالا یا خدماتی دیگر استفاده کنید؛ لذا با استعلام برند قبل از ثبت، از ثبت آن برند در طبقات دیگر نیز آگاه می شوید و دیگرنیازی نیست که برای آن اظهارنامه ای دیگر تنظیم کنید.
-
نام برند شما باید تلفظ راحت داشته باشد:
سعی کنید نامی را انتخاب کنید، که به راحتی تلفظ شود. انتخاب نام هایی که در تلفظ سخت هستند و یا تلفظ آنها در زبان ها و لهجه های دیگر معنی بدی میدهند میتواند برند شما را زیر سوال ببرد.
-
نام برند را تغییر ندهید:
نام برند خود را به طور مکرر تغییر ندهید، این کار باعث فراموشی و کم رنگ شدن در ذهن مخاطب می شود.
-
هویت برند سالن زیبایی تان را بشناسید:
گاهی اوقات اسامی طوری انتخاب می شوند که از یک ریشه و تاریخچه نشأت می گیرند. برخی موسسات معروف دنیا این اینطور برند خود را نام گذاری کرده اند، مانند: والت دیزنی
انتخاب این سبک نام ها برای سالن زیبایی، که از معنی و مفهومی از گذشته آمده است، باعث پر رنگ کردن برند سالن زیبایی شما می شود و جلوه بی نظیری به سالن تان می بخشد.
-
استفاده از زبان های مختلف برای برند سالن زیبایی:
انتخاب اسم برند هیچ گونه ممنوعیتی ندارد، شما از هر زبان دیگری غیر از فارسی هم می توانید استفاده کنید؛ نام هایی را استفاده کنید که تلفظ راحت و ساده ای داشته باشند.
-
از طبیعت و مناطق جغرافیایی برای نام برند سالن زیبایی خود الهام بگیرید:
استفاده از نام های طبیعت برای سالن زیبایی تان، شما را نسبت به رقیبان خود متمایز می کند و حس خوب را به مشتریان انتقال می دهد؛ بطور مثال، سالن زیبایی دنا که از نام رشته کوهی در زاگرس می باشد الهام گرفته شده است. شماهم می توانید برای اینکه یک نام جذاب و دل نشینی را در ذهن مشتری ثبت کنید، از اسم کوه ها، جنگل ها، اقیانوس ها، مکان ها و…. الهام بگیرید.
-
انتخاب اسم برند از اساطیر برجسته
در انتخاب نام برند سالن زیبایی، باید بدانید که حرف زیادی برای گفتن دارید . سعی کنید از یک تشبیه خوب برای برند تان استفاده کنید؛ بطور مثال، برند ورزشی نایک نام الهه ی پیروزی یونان است.
در ایران بسیاری از اسطوره ها، داستان های تاریخی و افسانه ایی و رمان ها هستند که می توانید از نام های شان ایده بگیرید تا بردند تان جذاب تر بنظر برسد.
6 دیدگاه از موسسه بین المللی برندینگ
- تشریحی: شرح دهنده کارکرد ها و نقش محصول یا خدمات شما نمی تواند زیاد برای سالن زیبایی تان مفید باشند و حتی شاید اصلا ثبت نشوند.
- پیشنهادی: باید طوری نام گذاری کنید که مزیت خدماتی که ارائه می دهید مشخص باشد و برای مشتری خدمات خود را یادآوری کنید.
- ترکیبی: از ترکیب دو یا چند واژه در کنار هم، برای سالن زیبایی خود استفاده کنید.
- کلاسیک: برگرفته از ریشه های لاتین دیگر کشور ها مانند: مصر و یونان که در بحث طبیعت و اماکن هم گفته شد است.
- اختیاری: واژه های واقعی اما بدون هیچ گونه ارتباط معنایی روشن مانند: APPLE
- تخیلی: واژه های ابداعی بدون بهره گیری از معنای روشن و واضح
قوانین انتخاب اسم در برند سازی سالن زیبایی
- قابلیت نگارش به سایر زبان را داشته باشد
- امتیازات خدمات شمارو بیان کند
- تلفظ راحتی داشته باشد
- ماندگار و با دوام باشد
- تطبیق پذیر با کسب و کارتان باشد
- مفید، مختصر و با معنی باشد
- برجسته و متفاوت باشد
- برند سالن زیبایی تان قانونی و قابل ثبت باشد
برای کسب اطلاعات بیشتر به سایت مرکز بیوتی کوچینگ و بیزینس کوچینگ آلفا ( مشاور سالن زیبایی ) به آدرس https://sabereskandari.ir/ مراجعه کنید.
آخرین دیدگاهها